Pages

Wednesday, December 23, 2009

Meneropong Usia

sekarang kita sudah diambang tahun baru 2010.. tahun 2009 akan pergi dengan sejarah dan kenangan yg sudah kita lakonkan.. di usia 23 aku sudah rasa cukup dewasa walaupun aku masih belum menempuh alam pekerjaan.. aku menutup tahun ini dengan penuh kekecewaan dan musibah.. hidup aku bukan untuk tahun ini, tapi untuk masa hadapan.. apa yg aku bina hari ini adalah bukan sahaja untuk hari esok malah memberi kesan di masa hadapan.. walaupun aku gagal hari ini, tak bermakna aku akan terus gagal pada hari esok.. jangan cepat menyerah kalah!

sepatutnya di usia 24 tahun, aku akan bergelar seorang PEGAWAI SUKAN.. tapi nasib tak menyebelahi aku.. Encik Nasib la punya pasal ni.haha.. mungkin betul apa orang-orang tua cakap menuntut ilmu biar dari rebung hingga ke liang lahad.. sebab itulah aku masih bergelar Pelajar di usia 24 tahun.. dan mungkin sampai aku meniti usia 78 tahun aku masih bergelar Pelajar.. aku menyahut tuntutan tersebut!

kawan-kawan sebaya aku sudah mengorak langkah ke alam pekerjaan.. sedang membina masa depan yg cerah.. tambahan pula ada kawan aku yg baru sahaja membina "rumah tangga - tingkap pintu lantai" yg bahagia.. walaupun beliau sering menerima dugaan yg pelbagai, yg tak putus-putus menimpa, memang langsung tak diundang dan bukan calang-calang dugaan tapi beliau tetap berjaya mengatasinya dengan sabar.. sejujurnya beliau memang sumber inspirasi hidup aku!

namun begitu, aku harus bangkit dari kesilapan lepas.. harus bangun mencipta kejayaan demi masa depan.. hidup sekarang bukannya senang.. tanpa usaha, aku takan dapat apa-apa meskipun di dunia malah di akhirat.. aku bukan remaja lagi.. usia aku makin meningkat.. keadaan sudah berubah.. jadi sedarlah wahai AKU!

p/s: memotivasikan diri menyanggah negativiti!

5 Mitos:

Anonymous said...

choiyok ar din!!!!! hua3x -dill-

lots_of_hatred said...

thanks! =P

aRien de GreaT said...

PEGAWAI SUKAN PDA UMR 24THUN???
HMM...KLU DH HBIS BLJAR PUN BLUM TNTU LGI DIN...
RSA NK GILER CRI KJER....

lots_of_hatred said...

ko x percaya ek.. kan aku dah ckp unisel offer aku keje post pegawai sukan... pengarah sendiri yg offer aku sblm abes praktikal ari tu... cuma xda rezeki aku je mau grad sem lps

aRien de GreaT said...

owh....ko dh di offer..tu rezki ko din...aku nih..ssh nyer..adeh