Pages

Tuesday, January 26, 2010

Bas Kelantan: Dulu dan Sekarang

1menjak 2menjak ni, aku rasa teringin nak naik bas je.. bukan bas express tapi bas perbandaran.. dah lama tak naik.. kot ya pun nak ke mana kalau aku mau naik bas?? erk.. kali terakhir aku naik bas masa zaman sekolah menengah.. tu yg rasa gian seolah-olah naik bas ni macam naik aeroplane.. everybody love to fly kan.haha..

2 hari lepas aku pergi pos 'kapcai' aku kat nationwide.. dah alang-alang ke kota bharu dan tak tahu sape boleh tolong amik aku kat sana, jadi aku buat la keputusan untuk naik bas.. nasib baik aku masih ingat nombor bas kalau tak jenuh juga aku nak mencarinya.. nombor dah sama cuma laluan je berbeza.. aku main redah je la.. nasib baik dalam bas kelmarin aku tak kena sexual harrasment macam kawan aku tu.haha.. persoalannya ada ke orang nak harrass aku?wakaka...


kalau dulu asap bas hitam berkepol-kepol, sekarang asap bas mesra alam sikit.
kalau dulu bentuk bas macam biskut cap pingpong, sekarang comel sket macam chipsmore.
kalau dulu saiz bas agak
besar, sekarang saiz bas tak agak-agak sempit.
kalau dulu bas pakai
konduktor, sekarang dah pakai 'Promoter Tiket'.
kalau dulu pakai mesin
tiket tekan-tekan, sekarang pakai ala-ala macam tiket LRT.
kalau dulu
panas tak ingat dalam bas, sekarang dah sejuk.dah ada aircond beb.
kalau dulu aku naik bus bayar
$0.70 (masa sekolah), sekarang dah naik $1.50.

Entah bila lagi aku dapat naik bas SKMK ni.. adik-adik aku langsung tak merasa naik bas perbandaran.. nak buat macam mana dah nak ke mana ada je orang tolong hantarkan.. motor tak nak.. nak kereta je.ish ish ish...

p/s: Kalau nak dibandingkan dengan rapidkl, jauh ketinggalan la bus kelantan ni.huhu.. tapi syukur la kan..masih ada peningkatan walaupun lambat.haha.. =D

7 Mitos:

aRien de GreaT said...

hehehe..ko nih...sape kawan ko yg kena sexual harassment tuh??kesian die...hahahahahaha......

ko mang truja naik bus kan...

lots_of_hatred said...

nama dia azrin (bukan nama sebenar)...haha. aku langsung x teruja sebab penuh dengan pompuan...erk..

hizjah shaari said...

haha..canggih jugak lah tiket bas kamu tu..drpd kmpung kte..

tiket pun mcm ketas a4 yang di potong berpuluh2..

(macam kamu dpt cupon kolej tuh..)hehehe..

lots_of_hatred said...

canggih ke??! hahaha... apa kata bunda pindah ke kampung kami.. kampung kami banyak rumah kosong...hehe

hizjah shaari said...

ala..tak nk arr pindah sana..bagan datoh di hati ku..

hehehehe~~

*wpun bas kat sni still panggil bas tabung..hoh~keceng keceng keceng(bunyik duit syiling)

lots_of_hatred said...

bunda: bukan ke ko akan kawin ngan orang kelantan? hoho...

Selipar Putus said...

eh, cu.. ang dulu sekolah kat kelate ke?