Pages

Tuesday, May 3, 2011

Osama Terbunuh?

Aku macam tak mahu percaya.. sejak dari semalam berita ni tersebar luas di corong radio, kaca tivi mahupun maya internet.. worldwide! kebanyakan front page surat kabar tempatan dan overseas pun menceritakan kematian Osama bin Laden.. dekat 5-6 muka surat jugak cerita pasal ni .. entah betul ke tidak maklumat tu..susah aku nak percaya kalau menda yang membabitkan lahanat america ni.. banyak persoalan yang timbul.. kenapa baru sekarang timbul info yang Osama anak emas CIA..? kenapa awal-awal dulu tak nak cerita..!!!


Kalau sahih berita kematian Osama Bin Laden sekali pun, lahanat amerika ni takan berhenti macam tu je.. banyak lagi propaganda mereka! terbunuhnya Osama dianggap terbalas sudah dendam kejadian 11 September..walaupun CNN sudah buktikan yang kejadian pelanggaran World Trade Center tu adalah satu muslihat amerika sendiri namun sampai sekarang orang masih menunding jari ke arah Osama sebagai dalang dalam kejadian tersebut.. yang tak leh belah, ada jugak orang Islam sendiri yang salahkan Osama..


Aku agak upset.. lepas berita kematian Osama tersebar luas, ada sesetengah umat Islam menganggap kematian Osama suatu kebaikan.. Osama dianggap pencemar dan pengkhianat agama yang membuatkan dunia menuduh Islam agama terrorist.. jadi mereka kira matinya Osama, nama agama Islam kembali bersih..macam tu? pencinta Islam menganggap kematian Osama adalah syahid.. mungkin golongan seperti ini beranggapan sebaliknya..


Aku berdoa agar ramai pengganti Osama di luar sana untuk teruskan perjuangan jihad.. kalau kita tak mampu mengangkat senjata untuk jihad perangi kafir laknat, tak payah sedap mulut nak cakap perjuangan Osama hanya memburukkan nama baik Islam!

10 Mitos:

cik azeya said...

macam macam hal lah si america ni. -_-'

Puteri Iqa Izyan said...

aku rasa macam propa AS jer.

shizuka said...

ade yg kate tuh semua propagnda je.tp ak pn xtau.-_-

Cik SHiNJU said...

Kes WTC tu bukan keje Osama tp hasil pakatan iblis antara yahudi dan amerika utk menghalalkan serangan dorg ke atas Afghanistan...

Kalau btl la mayat Osama dibuang ke laut,siapakah yg ganas di sini?

s h a said...

hurm...tertanya2 jgk kesahihan berita ni...

Hanys Najib said...

yang terkilan tu, orang islam sndri macam glad yang Osama dah meninggal..

Selipar Putus said...

hai tapak kaki.. nak rasa sup kaki?

Klara Naimm, said...

err? aku ada baca surat yang katanya osama tulis utk femily dia. entahlah

Tapak Kaki said...

to all: ada berita terbaharu tak pasal osama not obama?

Selipar Putus said...

aku buta huruf.. tak berapa nak dapat berita.. tak reti bace.. ;p