Pages

Monday, November 23, 2009

Cerita Desa

Minggu lepas aku sempat menjenguk kampung halaman.. tempat lahir aku.. kompem best balik sini bila musim hujan.. air sungai dah melimpah.. masa untuk siapkan rakit.. dalam kepala otak aku dah tak sabar nak main banjir ni.. tapi sempat ke aku nak pegi cari buluh mau buat rakit ni.. alahai.. tak boleh jadi ni.. kempunan aku nak naik rakit.. dah lama tak layan banjir nih..haha..

dalam dok layan kecewa aku tak dapat main banjir, aku ternampak 'seekor' binatang peliharaan atok aku yg baru dibela.. nama beliau PELANDUK.. walaupun beliau binatang tapi bentuk badan beliau lain sikit.. eh,mungkin lain banyak kot.. tak macam binatang yg lain.. mungkin beliau ni bukan binatang tapi bintang kot.haha..



nampaknya beliau ini bukan binatang yg biasa.. binatang made in china.. khidmat beliau diperlukan oleh pesawah macam atok aku.. atok aku ada suruh belajar bawa si pelanduk tu.. nanti boleh tolong dia kat sawah.. erk, mana aku ada lesen memandu pelanduk (alasan je tu).. tak sabar aku nak drive pelanduk ni kat sawah.. yeehaaa!!!




Uji Pandu Beliau

5 Mitos:

aRien de GreaT said...

HUISHHH.....NNTI KO DAH BWAK BELIAU KO AMEK GMBR EK....TRINGIN NK TGOK..HUHUH...AKU MANG XMERASA LERR...HUHUH

Musezafar GB said...

gile ah pelanduk ni..
kalau bawak pergi klas utk hantar thesis best ni ;p

lots_of_hatred said...

arin: bila aku menunggang beliau, cane nak amik gmbr..dah la kat tengah2 sawah tu..dengan berlumpur lg.. reti lak nenek aku nak tolong snap gambar.haha.. ko try je google earth.mana la tahu nmpk aku membajak. =D

muse: pergh, pegi antar thesis tu yg wat sadis...oh,tidak!!!

Siti Shuhadah Zainol said...

pelanduk???? binatang apa ini?

Tapak Kaki said...

pelanduk tu spesisi rusa, kancil, dan kijang... try buka channel animal planet..kompem x jumpa..haha