Pages

Wednesday, December 7, 2011

Penampar Bongsu



Kelmarin masa aku dok mengadap laptop, 
puan emak masuk bilik anak bujang ajak bersembang..
berdiri kat belakang kerusi hitam aku..


Tak sampai dua tiga patah bersembang, 
paaang! penampar bongsu singgah kat leher aku.. 
tepat! padat! sakit!
betul-betul kena kat bawah telinga kiri.. 


"wah, besarnya nyamuk!", katanya.. 


"adeh.. tu tahi lalat orang la umie", setitik peluh atas dahi aku keluar..
aku buat muka innocent.huhu...



Kenapa dipanggil penampar bongsu?
mungkin penampar tu lebih lemah dari penampar sulong kot.. 
aku sendiri pun tak tahu..
nasib baik tak berdesing telinga aku..






12 Mitos:

Juno said...

dulu aku fikir mak aku pontianak sebab dia ada tahi lalat kat tengkuk.

bila aku kuis, dia marah.

aku curiga.

fndrocka said...

Bongsu tu kiranya pnampar tak brapa padu lah gamaknya

nytt said...

haha, kecian. nasib bek kat tengkuk, klu kat idung cane???boleh p icu plak, weng2..

nurkaloi said...

perghh slmat bongsu ye dakkk
lau sulong
pekak tlinge hahah

najihah sahami said...

cuba buat aaaa.....dengar tak?kalau tak dengar takut pekak je. haha

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

kah kah.... nasib baik kat leher.. kalo kat hidung ke..dahi ke.. baik punyer penampar bongsu...hehehe

DuniakuAbstrak said...

penampar angah pula bagaimana?

h A n Y S said...

Haha,macam manalah umi ang boleh tak tau anak teghuna nya ni ade tahi lalat kat situ,,?

Tapak Kaki said...

juno: haha.. teruk jugak ang terpengaruh sampai pikir mak ang pontianak..


fndrocka: padu tak padu sangat la agaknya..


nytt: kat hidong leh berdarah beb..


nurkaloi: kalau kena yang sulong leh TKO aku rasa.haha


najihah sahami: aku still leh dengar azan subuh esoknya..


cik moon: tangan kiri mak aku memang kuat.. kidal dia tu..


duniakuasbtrak: penampar angah aku belom dengar lagi...


hanys: tu la pasal.. mungkin mak aku saje je amik kesempatan nak tampar aku.. tu yang dia buat-buat tak tahu ada tahi lalat kaki situ.huhu..

Puteri Iqa Izyan said...

hua hua hua. kesian kat hang.

diana said...

tu kalau dia bagi sisi penampar tu boleh pengsan 10 minit..ekekekek

nabilah_2908 said...

hehe....penampar bungu tu bermakna penampar terakhir..

lepas2 ni dah tak kena tampar lagi.. :P