Pages

Sunday, December 4, 2011

Rongak Sudah



Gigi geraham ni dah makin rancak dok ajak aku bergoyang.aiissh..
tahun lepas sebatang gigi kena cabut..
dua tahun lepas pun sebatang jugak dah terkorban..
yang dok bergoyang inul ni pun aku rasa cukup bulan ni tertanggal jugak kot.. 
buat syarat sekali setahun gigi makin kurang..


Ni la padahnya masa kecik-kecik dulu tak reti nak jaga..
selalu tertidur masa makan gula-gula.. 
sedar je gula-gula masih kat dalam mulut..
gula-gula melekat kering atas lidah macam terkena frost..
sakit jugak.. korang pernah rasa?



Semalam aku dok kira gigi aku sesambil dok tengok bola..
tinggal lagi 28 batang..
barangkali lagi 28 tahun mulut aku tinggal gusi je..


Nasib baik semua gigi geraham yang kena.. 
kalau gigi depan, tobat sumbang manis time aku sengeh.hehe..




*senyuman adalah hak milik setiap insan*






Serius, esok aku nak pergi buat gigi palsu.. nekad!haha..




15 Mitos:

Juno said...

oh. kasihannya kau.

kalau aku mati, kau nak gigi aku tak?

Run Away said...

masa kecik2 sy pun rongak...dah besar gigi besi lak...hekhek...;d

diana said...

tahun ni je 2 batang gigi dah cabut..
hehhe..
sakit je cabut..
maas nak tahan2 sakit..

~Nana BamBam~ said...

senyum,tAk perlu cakap apa-apa..haha.. :P

norlia ghani said...

ahah. rongak habis tu!

ILA HonEyBuNNy said...

alamakkk...hehe

cepattt g buat gigi pelasu....hehhehe

Yui Light said...

Gigi gua cantik....lalalalalaaaa

nabilah_2908 said...

kalau takat goyang je...ok lagi..

tapi kalau berlubang tu yg sengsara..huhu... :)

nurkaloi said...

hahahahahah takut kaloi baca
eiiii mintak simpang rongak
takut takut takut

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haha..ramai pe..muda2 dah wat gigi palsu..

Juliet_iRa~" said...

haha..

tu la mkn gula2 byk sgt..;p

msti mls gosok gg ni..hihi

Tapak Kaki said...

juno: gigi ang?! terima kasih je..


run away: baik pakai gigi besi.. lagi kuat!


kak diana: gigi akak tinggal banyak lagi ke?hehe.. ke tu yang last :p


nana: aku jarang senyum.. :P


norlia ghani: masih ada 27 gigi.. better dari 0..


yui: gigi ang cantik macam arnab ke?haha



cik nabilah: gigi ni bergoyang sebab berlubang la.. memang azab..


cik kaloi: kalau rongak memang tak cun.. macam aku.haha


cik moon: mahal tak gigi palsu?


ira: kecik-kecik dulu makan gula-gula ngan gosok gigi tak leh buat sekali.. malas.haha

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

ntah aku xtau laa mahal ke tak... aku xtanya plak kat mak aku..dia guna gigi palsu.. hehehe

Tapak Kaki said...

cik moon: mak ang bergigi palsu ke semua? leh pinjam yang dia dulu tak.. nak try test dulu.haha

Puteri Iqa Izyan said...

aku rongak gigi geraham. nasib baik kat dalam. hoho. eh. betul la kan geraham tu yang belakang? ke aku silap? muahaha