Pages

Wednesday, December 15, 2010

Diet Terbantut


Pada suatu malam....


si anak: umi, orang tak nak makan malam ni..

si emak: laa.. kenapa?

si anak: lunch tadi dah makan nasi..cukup la sekali sehari..

si emak: umi ada buat lauk ayam bakar tu...

si anak: erk...meh sepinggan.



* macam mana aku nak diet ni.. asyik terlanjur je.. susah betol nak tolak masakan umi aku ni..betol-betol holiyao!

33 Mitos:

MATAHARI said...

haha. aku pun macam tu.badan dah berat dah.jogingjoging.

Cik SHiNJU said...

Bluwekkkk...ngata kat aku kemain lg ekh...upenyer ang pun sama... :P

Puteri Iqa Izyan said...

kah3..
sentap aku dol! ;))

h A n Y S said...

biasela tu..kalau dah dok rumah~
mmg selalu terlanjur,
erk
hehehe~~

Heidi Shafiq said...

hahaha.. selalu terjadi kat aku..

Cikbelog said...

haha sama ah. mak sebuk suruh diet tapi beliau masak sedap2..dah camne anaknye nak diet??hadoii

aleen aiden said...

:asyik telanjur je"
mcm hape!ha3

six.september =_= said...

cisssss

nora said...

ko lari rumah ar, conferm ko leh diet nye ngehngehngeh

za petrelli said...

hahhaha.. bulan depan kena beli produk dr.rozmey lah nampak nyer

Peminat Katie Holmes said...

tak boleh nak tolak kot.
tambah kalau ayam mak yang masak.

Amirrah Zawani said...

hahaha!! kena tetap pendirian lah.. :D

Anonymous said...

isk3.. btmbah ke depan la pewot tue nnt ek?? seiring dgn zmn skang.. moving forward! wakakakakaka... -dak zoo-

Tapak Kaki said...

matahari: best ke jogging? jom...jom..hehe


yun: aku berkata-kata je.. bukan mengata ang.haha


iqa: aku tak berniat serong ok...


hanys: air tangan emak memang berkat.hehe..


heidi: mak ang pun best jugak..macam mak aku...


cik belog: mak tak takot anak dia kebulur je.hehe..


aleen: terlanjur makan tak pe.. jangan terlanjur menda lain..haha


6/9: cis knape?


nora: kalau aku lari rumah kompem aku kebulur.huhu


za: dr rozmey tu betol ke?


bf katie holmes; aku nak rasa masakan mak ang boleh?hehe


amirah: pendirian aku memang selalu goyang ngan mak aku nih..hahaha


dak zoo: insyaAllah cuba sedaya upaya tak nak kasi perut boroi.hehe

Selipar Putus said...

umi ang pandai masak cedap2 bikOs menuntut ilmu ngan nenek dulu.. hiks3~


diet amende lg nye ang.. da ramping cam kerenggga nenek nengOk.. hOhO

little black dress said...

haha..
makan jgn xmakan..
yumyum~

nabilah_2908 said...

hehehe...tkpayah la diet...masakan Ibu tk boleh jumpa kat mana2 tau.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
PISANG KAKI

abgreds said...

sekurang-kurangnya ada cite-cite nak diet tuh...
sekali kena ujian mummy punya ayam bakar..hehe..kantoi..

ANATI SOKI said...

wahahaha.. setuju!!! anat selalu gak jadik cmtuh.. selalu ja bajet nk diet la.. tp susah la nk diet time cuti ni.. de ja mknn yg best2.. tmbh plak yg omak masakkan.. adoooi... mana boleh tahan nfsu makan tuh. wahahahah

Tapak Kaki said...

nenek: bila masa nenek tengok aku haa..yo yo ooo jek.haha..


little black dress: sedap sunggoh~


nabilah: rezeki jangan ditolak, kan..


abgreds: bukan takat cita cita je.. memang tengah diet pun..


anati: time makan kena berpada-pada.. kang tetiba leh jadi gemok baru taw.haha

ANATI SOKI said...

ehehehe... aip... gemok2 nih.. minak simpang la.. takut wooo

diana said...

ayam bakar??
sapa la yang mampu tolak..
lain kali bagitau kat mak hari apa kena masak sedap2..
seminggu sekali je masak sedap2..
hari lain goreng ikan masin je..
kalau masak sedap2 jangan heboh2 kan..sorok !heheh

nurkaloi said...

hahaahaha,,,,terlanjur kate boleyh diundur...terlanjur makan perot mkin ke depan....hehehe

masakn mak memg terbaek laaa...kaloi pun tak leyh nak diet lau blik kg...wee....

Shu Shinju said...

wahhh...rumah baru erkkk...

hahaha..betol2.. masakan mak camner pon mesti xleh nak tolak...

apsal nak diet ni.. kamu tu saye tgk dah kurus kering lagi mau diet ka????

jaa Fahiza said...

joging kat keyboard je la..kurus gak jari.haha

zuhanismohamed said...

habis lah gemokkss.. :p

duduk rumah memang plan diet selalu terbantut..haha

Pencacai Alim said...

rugi dow tolak..biar gemuk asal sihat..

Anonymous said...

incik tapak kaki.. tetibe rindu kt pewot ang!! hahaha...=P -dak zoo-

Yui_Wani said...

Aishhh....bahaya tak makan ni. >_< Tak bleh la diet camtu encik tapak kai hoi~!

Tapak Kaki said...

anati: gemok bagi pompuan satu sumpahan ok.haha...


diana: idea ang memang bernas.. nanti aku usulkan pada ibu tercinta.hehe


kaloi: terlanjur perot ke depan tu memang tak leh belah.wakakaa


shu: kurus ke aku ni?ahaks


jaa fahiza: jari aku tak pernah gemok hokeh..


zuhanis: entah apa diet la aku amalkan sekarang ni..haha


pencacai alim: bila gemok senang jatuh sakit.. cane nak hepi kalau macam tu.hehe


dak zoo: aku pun rindu kat perut aku.hahaha

yui: aku tak pernah tak makan...

s h e e said...

aik...bia btol?en tapak kaki kte diet...ish3...mcm x caye jew...awatnyew...kamu da gumok kew...ekeke...

nurkaloi said...

upsss...ehehehe
terlnjur sbb mkn takpe
jgn terlnjur ade ank
ishhh
nauzubillah
wee

Yuni Aisyah said...

xyah la nak diet2 la...bdn tu dah slim..:P