Pages

Friday, December 31, 2010

201+1=2011

Khatib berkata:

" Baru 3 minggu lepas kita menyambut tahun baru hijrah.. dan besok kita menyambut kedatangan tahun baru masihi.. untuk membuat azam baru, kita tidak perlu menunggu kedatangan tahun baru.. "


Aku mendengar bahawa:

" Cukup untuk kita sebagai umat Islam berpegang pada surah Al-Asr.. azam yang baik sepatutnya dilakukan tidak kira bila-bila masa.. "


Khatib berkata lagi:

" Kita sepatutnya menggunakan sepenuhnya 5 kesempatan yang ada sebelum ditimpa 5 kesempitan.."


Sebelum aku tertidur terdengar:

" Hidup sebelum Mati,
Sihat sebelum sakit,
Lapang sebelum Sibuk,
Kaya sebelum Miskin,
Muda sebelum Tua. "

Aku tak jadi nak tidur mendengar:

" As a modern civilization, bla bla bla... "



Sekali khatib sambung ayat mat saleh la pulak.hehe.. pertama kali aku dengar khatib selit ayat omputih.. ada dekat dua tiga perenggan jugak.. impressived! begitu bertimbangrasa.. maklum saja la dekat mukim aku memang ada ramai foreigner dari asia barat dan benua afrika.. boleh masing-masing faham isi kandungan khutbah jumaat tadi..


"Selamat Tahun Baru 2010"


p/s: atok aku cakap 1+1=11..bukan 2 ok!

12 Mitos:

Cik Ungu Violet said...

pergh, khutbah pun sudah dwibahasa :D

p/s: tapak kaki, awat 'Selamat Tahun Baru 2010'? bukan 2011 meh? :l

MATAHARI said...

oh. aku suka post ini.

Yun a.k.a Shinju said...

Salam...

Bagus khatib mukim ko kan..
Atuk ko bijak mcm aku..
2+2 = 22 kan? heheh..

Puteri Iqa Izyan said...

happy new year ;))

p/s: this could be my last comment here. we'll be back soon :))
sorry and thanks for everything ;)

aleen aiden said...

owh blah ctu ramai foreigner ek?cayalah pacik!hu3

h A n Y S said...

Selamat tahun baru 2011!
;p

nur aisya humaira said...

hepy new year...:)
jom hepykn dri kt link ni...:)

http://www.icq.com/img/friendship/static/card_16961_rs.swf

zuhanismohamed said...

eh..2010 ke 2011? ha ha :p

selamat tahun baru :)

six.september =_= said...

hang dok belah mana yang ada ramai foreigner nih

Peminat Katie Holmes said...

atok aku cakap komunis tu jahat.
katib speaking ? ;)

Yuni Aisyah said...

wah2...hebat2...hehe..

pandai la atuk TK...kem salam ngn atuk ek..:P

slmt thn bru..!!

Anonymous said...

khatib tue saje speaking sbb x nk bg org cm tapak kaki neh tdow time dgr khutbah.. bgs pndekatan neh! hehehe... =P -dak zoo-