Pages

Friday, June 17, 2011

Pesan Khatib

-khatib di suatu masjid-

Bersemangat betul khatib bagi khutbah tadi.. jarang sangat sekarang ni nak jumpa khatib bagi khutbah tanpa teks.. ramai yang membaca teks dari ‘berkhutbah’.. adakah pemberian teks dari jabatan agama negeri masing-masing adalah untuk selaraskan isi khutbah supaya khatib tak melencong ke berpolitik isu yang tak sepatutnya? Siapa yang berhak menentukan apa yang patut dan tak patut dalam membincangkan tentang agama?!


Saja je nak buat isu kat sini.hehe.. bukan ini motif utama.. sebenarnya aku menyahut kata-kata si khatib tadi.. “sampaikanlah walau satu kalimah”.. aku lebih bagus dari sepotong ayat.. jadi aku nak berkongsi sedikit isi khutbah tadi.. bukan sepotong tapi berpotong-potong..


-------------------------------------


Khatib menyeru umat Islam supaya lebih sensitif dan cintakan agama.. sejak kebelakangan ini makin ramai pihak yang menghina Islam secara terbuka.. di internet mahupun di media cetak.. tiada yang bangun untuk menentang pihakkurangajar ini.. ramai suka berdiam diri dari mengutuk tindakan biadap mereka..


Di internet pelbagai cara pihakkurangajar ini menghina Islam.. antaranya meng’edit’ (bak kata khatib) gambar ka’bah dan diletakkan gambar piglet dan perempuan bogel duduk di atas ka’bah.. melukis karikatur Nabi Muhammad yang menghinakan.. selaku seorang Islam apa yang korang rasa?!


---------------------------------------


Tetiba kejadian laman web kerajaan yang kena hack oleh Dragon Force tu terlintas dalam otak aku.. kalaulah geng Dragon Force tu ada yang Islam, dari dorang hacked website kerajaan lebih baik dorang hack website yang biadap menghina Islam.. kira jihad jugak tu.. ataupun takan tak da orang Islam jadi hackers otai kat dunia ni yang boleh buat sesuatu tentang kelakuan tu.. takan sorang pun tak da?! Kalau betul tak da aku rasa dah jadi hukum wajib belajar dan pandai pasal internet ni..


----------------------------------


Harap sesiapa yang baca entri ni dapat manafaatnya..ini sahaja aku nak berkongsi pasal khutbah tadi..salam jumaat..

10 Mitos:

Aleen Aiden said...

teringin nak jadi hacker.bley hack website yg berpatutan.keh3

Anati Soki said...

stuju sgt!!!!!! kalau diorng islam mesti diorng hacked menda2 cmtuh ada jugak pekdah drp hacked webby kerajaan yang dah susahkan org lain nk cek duit mara, result n jadah kan..
T___T

Cik SHiNJU said...

mekasih yek..
thn depan ko plak baca khutbah..
syarat2 nak menang imam muda 3..
heheh

Tapak Kaki said...

alin: aku rasa ang ada bakat jadi hackers.hehe... sebelum tu try ang gondam blog aku dulu. :P


anati soki:dorang gondam web kerajaan tu ala kadar je.. bukan betul-betul mau kasi corrupt pun..kira nasib baik lagi la kan.hehe


yun: nanti aku test baca khutbah dalam bilik aku dulu.hehe..

ILA HonEyBuNNy said...

yeahhh..

pertahankan agama kita....!!!

Cik SHiNJU said...

uishh...ko jgn amalkan baca khutbah dlm bilik air..sok2 xleh nak tggal tebiat tu..buatnye betul2 ko jd imam nt kan,kat masjid pun ko wat pangai baca khutbah dlm bilik air...jenuh makmum nunggu dlm masjid..huhuh

Tapak Kaki said...

honey bunny: siapa lagi nak pertahankan kalau bukan kita kan..


yun: ko ni tak senonoh betul.haha.. bila masa lak aku cakap nak praktis dalam bilik air.. :P kang nanti tak pasal-pasal baca khutbah sambil berkemban..haha

cik azeya said...

hacker tu mcm org melayu je sume. haha.

Tapak Kaki said...

cik azeya: mana ang tahu melayu?

Mun said...

"kalaulah geng Dragon Force tu ada yang Islam, dari dorang hacked website kerajaan lebih baik dorang hack website yang biadap menghina Islam.. kira jihad jugak tu.. "

Aku setuju kata kau ni...hehe