Pages

Wednesday, September 8, 2010

Kaki Panjang & Persiapan Raya



Sekarang ni memang semua orang tengah sibuk.. bukan setakat jalan raya je sibuk dengan kereta, lori & bas yang sedang menuju ke kampung halaman masing-masing.. sediki traffic update dari kakak aku yang baru sampai subuh tadi, “jalan jem gile..gile pun tak jem macam tu”.. keluh-kesah kakak aku yang mungkin letih sangat walau bukan dia yang bawak kereta..


Aku nak bercerita pasal kelebihan berkaki panjang di kala menunggu countdown untuk beraya.. orang berkaki panjang ni memang selalu boleh diharap dan banyak kegunaannya lebih-lebih lagi tengah buat persiapan raya.. puan emak selalu ambik kesempatan.haha..


1) Kalau nak tukar langsir baru, memang tak ada orang lain yang boleh challenge..

2) Bab buang sawang lelabah, cepat je setel.. tak perlu terjengkit-jengkit..

3) Bila nak ambik Tupperware atas kabinet nak buat isi kuih raya, memang tak suruh orang lain dah.. mesti aku yang kena..

4)Nak mengecat rumah pun aku jugak yang kena.. boleh cat sampai ke ceiling rumah..

5) Masa nak gantung lampu lip lap lip lap, sah-sah aku yang kena gantung..

6) pot pet pot pet..





p/s: kekadang tak best jugak jadi tinggi sebab selalu kena buat kerja lebih..haha. gila pemalas aku ni.


19 Mitos:

MiMiEy :) said...

owh,
kaki saya pendek..
hahahaha

lady XOXO said...

pot pet pot pet erk..eheeee... selamat hari raya yer .. maaf klu ada terkasar bahasa or ada salah yer...

Shu Shinju said...

wah...berkaki panjang u... leh jadi model ni...hehehe....

aleen adela akoo ^_* said...

tettt!!besungut.kurus pose ang arinih.hu3

nabilah_2908 said...

tak pe la...setahun sekali jer kena buat keje lebih... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
BUAT KALIAN SEMUA

h A n Y S said...

kalau jadi pendek kerja2 tu semua tak perlu dibuat. yes!!! muahaha ;p

puteriqaizyan said...

kak aku gemok..cner nih.haha

six.september =_= said...

patut la aku selalu kena buat keje2 tuh time raya
tapi kaki aku tak panjang..aku tinggi..haha

CgMas said...

Semua keje bermula dari kaki, sebab kaki yg bawa anggota lain.. kaki bangku je yg sedey... Tp kan, TK kena panjat gak pokok buah itu hr kan...

Peminat Katie Holmes said...

haha. tau takpa. semua kerja atas tu aku yg buat. dalm rumah nie aku paling tinggi.haha

Tapak Kaki said...

mimiey: kalau tak tinggi boleh pakai tangga ok..hehe.


wina: ang la selalu pot pet pot pet.hehe.. berjangkit kat aku.. aku pun nak minta maaf jugak.. 0-0 ok..


shu: layak ke aku ni jadi model..haha..


aleen: aku pemalas.haha.. bukan bersungut la tapi senggugut..wakaka


nabilah: lebih kot sekali dalam setahun..hoho..


hanys: dah la pendek, pemalas lak tu.hahaha


iqa: gemok tak pe janji tinggi..hehehe.. nak kena jugak tinggi..


6/9: ang ni leh jadi model tangga aku rasa..cuba apply.hehe


teacher: haa..tau tak pe.. panjat pokok tu memang tak pernah suruh orang lain.. aku jugak.hehe..


bf katie holmes: tinggi ang brape?

kata kila said...

omg.tinggi ko berapa ha

Peminat Katie Holmes said...

haha. 177 je.hehe

Tapak Kaki said...

kila: tinggi aku setinggi 2 depa lebih kurang..haha


bf katie holmes: tinggi ang lebih kurang aku jugak..

ular sawa ungu said...

kalo da pmls tue kaki pndek ke pjg ke.. xde mknenye.. hahahaha... ampun encik tapak kaki.. camat hri rayer~

hamzah ian said...

nyahahaa.. kaki ku gagah berlari...oyeah..

betulkan gua nyanyi lagu ni??

Tapak Kaki said...

ular sawa ungu: aku memang pemalas.hahaha


hamzah: ang nyanyi lagu apa? aku tak tahu..hehe

*Fawa* said...

haha..sye pon tggi ape!!! tp takde la tggi mcm gurl tuh..ngee lalalala

Selipar Putus said...

Ang ngan zirafah, sape lagik tinggi huh?.. huhu