Pages

Wednesday, July 14, 2010

Anugerah Khas FIFA World Cup 2010 Afrika Selatan

Berakhirnya kempen Piala Dunia pada tahun ini, aku berbesar hati untuk mengumumkan pemenang-pemenang anugerah khas kepada pemain, jurulatih dan pasukan yang terpilih.. Tahniah diucapkan..


Pemenangnya adalah :-


Pemain Terbaik : Diego Forlan (Uruguay)
Penjaga Gol Terbaik : Iker Cassillas (Spain)
Penjaring Terbaik : Thomas Muller (Germany)
Pasukan Adil Main : Spain


Anugerah Khas :-

Pemain Paling Skillful : Andres Iniesta (Spain)
Pemain Paling Magik : Luis Suarez (Uruguay)
Pemain Paling Laju : Lionel Messi (Argentina)
Pemain Paling Bahagia : Cristiano Ronaldo (Portugal)
Pemain Paling Teruk : Felipe Melo (Brazil)
Penjaga Gol Paling Teruk : Robert Green (England)
Pemain Paling Kasihan : Fernando Torres (Spain)
Pemain Paling Emosional : Wesley Sneijder (Holland)
Pemain Paling Baran : Wayne Rooney (England)
Pemain Luka Berdarah : Gerrard Pique (Spain)
Pemain Drama King : Lucio (Brazil)

Jaringan Paling Cantik : Fabio Quaqliarella (Italy)
Tendangan Percuma Paling Cantik : Park Chu-Young (Korea Utara)
Penalti Paling Selamba : Keisuke Honda(Jepun)
Penalti Paling Teruk : John Mensah(Ghana)

Jurulatih Paling Emosional : Raymond Domenech (Perancis)
Jurulatih Paling Bagus : Vicente Del Bosque (Spain)

Negara Paling Kasihan : Perancis, Italy & DPR Korea


*Kepada para pemenang anugerah khas akan mendapat hadiah berupa SOTONG KURITA sorang sekor..tahniah!

*Kepada mana-mana yang tidak berpuas hati akan anugerah ini, sila mengadu kat mak bapak korang.. sebarang surat-menyurat sama sekali aku tak layan.. terima kasih. MAJULAH SUKAN UNTUK BUMI!

13 Mitos:

Naddy Yaya said...

VILLA DAPAT ANUGERAH APE?

Cik SHiNJU said...

Penyokong Paling 'Senget' : Tapak Sleman...eh silap...Tapak Kaki..

nabilah_2908 said...

dpt sotong kurita je..? huhuhu

jom ke APA KATA HATI pulak,
NOSTALGIC SONG

Tapak Kaki said...

Yaya: villa dapat tempat ke-2 penjaring terbanyak..


Cik Shinju: seronok je ang kutuk aku yek.. kadang-kadang aku rasa aku ni memang sengal.hahaha


nabilah: tak da sponsors.. tu je la yang dapat kasi..

Umie Nadhirah said...

Seb baik korea Tapak Kaki x kutuk..

aleen adela akoo ^_* said...

mrh btol aku...bola je keje.cube ang bwat en3 psl aku plak.kompem trafik blog ang jem 7ari 7mlm.miahaha!

lady XOXO said...

ENGLAND2.. ahhahaa.. SOTONG dapat award KUALI sbb bakal d masak

Tapak Kaki said...

umie: tak baik mengutuk tau.hahaha


aleen: ya ya ya.. lain kali aku buat entri khas untuk ang ok. blog aku tak da trafic light mahupun pintu papan.. so aku tak kesah jem ke tak.haha


xoxo: sotong tu bakal dituba seksok.. tunggu dan lihat je la.hehe

Umie Nadhirah said...

eleh... sopan la sangat dia tu..HAHA^^

Tapak Kaki said...

haha.. protes nampak.. ye la.. aku tak sopan.. aku tak senonoh.. wakaka

ayaa alyy said...

sotong mask smbal sedap :P

Mak Su said...

sotong paul ker paulie ? :)

yea, muller menang, hensemnya muller ni.....

Tapak Kaki said...

ayaa: memang sedap tapi aku tak pandai masak.. ang pandai tak?hehe


maksu: paulie tu sape pulak? kalau paul sotong tu aku kenal la... hensem ke muller?erkk..